השר לשעבר רמון: "אסור שנשיאת העליון תמנה את ועדת החקירה"

    מהדורת הבוקר No Comments on השר לשעבר רמון: "אסור שנשיאת העליון תמנה את ועדת החקירה"

    שר המשפטים לשעבר חיים רמון בריאיון ל'קול חי': "המשטרה בידיעת הפרקליטות רומסת זכויות נחקרים ונאשמים כבר עשור. אסור שנשיאת העליון תקבע מי יהיו חברי הוועדה הממלכתית. צריך ועדה ממשלתית עם אנשים ללא שום נגיעה לפרקליטות, כמו דניאל פרידמן או הילה גרסטל"

    צילום: פלאש 90
    18:33
    01.05.24
    נתי קאליש No Comments on בפעם השניה בתוך כחודש: ‏האדמו״ר מסטראפקוב הוכנס לניתוח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים לשעבר, חיים רמון קורא לקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת הפגיעה בפרטיות וטוען כי במקרה זה היא עדיפה על פני ועדה ממלכתית שתיתן את הכוח למערכת המשפט.

    בפתח הריאיון הוא נשאל האם הוא ידע על הטכנולוגיה הזו: "לא שמעתי על זה, אבל כבר עשור שאני מתריע שבמשטרה ובידיעת הפרקליטות – רומסים בריש גלי זכויות של נחקרים, נאשמים ועדים. אם גם נמנעים מלחקור את האירועים האלה. אפילו שוטר אחד עוד לא הועמד לדין על הפרה של הזכויות הללו".

    "הדברים האלה ידועים", מוסיף רמון. "איך מתקבלים צווים להאזנות סתר? זה באופן אוטומטי. 99 אחוז מהבקשות האלה מתקבלות, כך גם לגבי צווי חיפוש. תשאל כל עורך דין פלילי, הוא יספר לך איך פרקליטים לא מעבירים חומרי חקירה לסנגורים. צריך רק לקרוא את הדו"חות של נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן. אף אחד מהם לא עמד לדין. זו רק עליית מדרגה אם כי מאוד חמורה".

    הוא נשאל האם צריך להקים ועדת חקירה: "תלוי איזו ועדת חקירה, ועדת חקירה ממלכתית מעבירה את כל הכוח לנשיאת בית המשפט העליון שקובעת מי יהיו החברים ולכן אני מתנגד לכך כי יש את הסימביוזה במשך שנים של ביהמ"ש העליון עם הפרקליטות שחלקם הגיעו משם ולכן אני בעד ועדת בדיקה ממשלתית. שם הממשלה ממנה".

    אתה סומך על הממשלה בנושא הזה, נשאל רמון. "אני לא סומך על הממשלה אלא על דעת הקהל", עונה שר המשפטים לשעבר וממבקריה הבולטים של מערכת המשפט. "שם אפשר יהיה למנות אנשים נקיים ללא רבב, שאין להם קשר עם הפרקליטות. אני מהרגע הראשון אומר שצריך ועדה כזאת שבראשה יעמוד אדם כמו דני פרידמן או הילה גרסטל שהפרקליטות ומנדלבליט למעשה הדיחו אותה כי היא אמרה שבפרקליטות יש משהו חולה".

    "רק אנשים שנפגעו מהפרקליטות ידעו לטפל בזה", אומר רמון אך מוסיף כי אם יימצאו אנשים שאינם בצד מסוים בנושא הזה, לא מגוננים על המערכת אך גם לא תוקפים אותה, ניתן למנות גם אותם: "אם ימצאו כאלה אני בעד".



    0 תגובות